בור מים עתיק התגלה בבית ההיסטורי

ראשי > חדשות ומדיה > מן העיתונות > בור מים עתיק התגלה בבית ההיסטורי
מאת: קבוצת בית ירושלמי
18.08.2021

לכתבה המלאה בוואלה נדלן: הקליקו

 

במהלך העבודות לתיעוד המבנים שנערכו על ידי קבוצת בית ירושלמי בפרויקט 'עמינדב' נמצא באחד מהמבנים בור מים עתיק, ככל הנראה ארכיאולוגי – ביזאנטי. מדובר בממצא ארכיאולוגי נדיר, אשר כלול כחלק מתוכנית השימור המיועדת של המבנה, ויהווה אלמנט היסטורי עליו יוכלו להשקיף מהדירות שיוקמו במפלס זה.

מדובר בשתי מבנים עתיקים הממוקמים ברחוב עמינדב ורחוב נחשון אשר נבנו על פי מפות היסטוריות בתחילת המאה ה-20, במסורת בניה האופיינית לאותם שנים. חזיתות המבנה כוללות עיטורי אבן מרשימים וקשתות בכניסה למבנה.

 

הבור העתיק

 

האדריכל משה שפירא אשר ערך את תיק התיעוד של המבנה: "כל שכונת אבו תור מוקמה בשוליה של ירושלים והייתה שכונת גבול עד מלחמת ששת הימים, וכך השתמרו הבתים המפוארים שהיו בה. המבנה הוא מבנה עתיק שנחשב אז למבנה מאוד מפואר, עם קשת מרכזית בכניסה, עיטורי אבן מרשימים, ריצופים מרשימים ופריטי נגרות ואלומיניום, אשר השתמרו באיכות גבוהה ביותר, וישולבו בבנייה החדשה המתוכננת במתחם.

"בשנות ה-50 היה במבנה מפעל סוכריות, וכאשר סקרנו את המבנה מצאנו אפילו חלק מהציוד של המפעל שהשתמר עם השנים ומספר לנו את סיפורה הייחודי וההיסטורי של המבנה והשכונה.

 

ב"קבוצת בית ירושלמי" מתכננים להתחיל בקרוב בעבודות הביצוע של הפרויקט, עם שימור של המבנים הקיימים ותוספת של מפלסים נוספים, בהם מתוכננים דירות יוקרה מרווחות המעוצבות בהתאמה אישית ומאובזרות במיטב הטרנדים ובסטייל מרשים. הפרויקט משווק בישראל, צרפת, ובארה"ב.

מנכ"ל קבוצת בית ירושלמי: "הפרויקט דורש שילוב יכולות מקסימלי, והתמודדות עם אתגרים רבים. שימור המבנה הוא מלאכה מורכבת הדורשת מאיתנו השקעה תכנונית רבה, ביצוע מורכב ומשאבים רבים. אנו גאים לבנות את ירושלים ולקחת חלק בסיפורה של ירושלים, בפרויקט המשלב היסטוריה עם בניה מודרנית ומרשימה".

עוד בנושא

נשמח לדבר איתכם