מגדילים: אושרו שתי תוכניות לפינוי בינוי בקטמונים בהיקף של 750 דירות חדשות

ראשי > חדשות ומדיה > מן העיתונות > מגדילים: אושרו שתי תוכניות לפינוי בינוי בקטמונים בהיקף של 750 דירות חדשות
מגדילים - מגדלי קטמון
מאת: קבוצת בית ירושלמי
15.05.2022

לכתבה המלאה לחצו כאן

קבוצת בית ירושלמי מדווחת כי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים, אישרה שתי תוכניות פינוי בינוי בשכונת קטמונים בעיר, בהיקף של כ-750 יח"ד, אותן היא מקדמת.
מדובר בתוכנית פינוי בינוי במתחם מגדלי קטמון בשכונת קטמונים ח' ט', הממוקמת ברחוב בר יוחאי 17,19,21 ורחוב אלמליח 143,144,14, אשר קודמה במסלול יזמים. על פי הדיווח, החברה זכתה במכרז דיירים במתחם, הכולל כיום 180 דירות קיימות.
במסגרת התוכנית יהרסו ששת מבני שיכונים הוותיקים הקיימים במתחם, ויבנו מגדלים למגורים הכוללים כ-650 יח"ד חדשות ושדרה מסחרית לכיוון הקו הכחול העתידי של הרכבת הקלה. בנוסף, נדרשה החברה להפרשה מבונה של מעון יום וגן ילדים, בית כנסת בשטח של כ-400 מ"ר והקמת פארק בחזית הפרויקט של כ-2.5 דונם. את התוכנית ערך משרד עומר בר ועמית מנדל קרן אדריכלים.
בתוך כך, החברה מדווחת כי הוועדה המחוזית אישרה תוכנית נוספת כאמור לפינוי בינוי בקטמונים, ברחוב השומר 15 – יצחק שדה 8. התוכנית מציעה פינוי של מבני שיכון ותיקים ובנייתם של 2 מבנים בני 10 קומות הכוללים כ-100 יח"ד חדשות, מעל לחזית מסחרית פעילה הפונה לרחוב יצחק שדה. את התוכנית ערכו משרד 'בריידמן אגמון אדריכלים'.

אבישי מאירוביץ', מנכ"ל החברה, מתייחס למתחם מגדלי הקטמון, ומציין כי: "לאורך קידום הפרויקט נדרשנו להציג לא פחות מ-17 חלופות תכנון שונות, בגלל המיקום הייחודי של הפרויקט בכניסה לשכונה, לצד הרכבת הקלה העתידית וצורתו הייחודית של המתחם, ומיקומו בחזית של אצטדיון טדי וארנה. גורמי התכנון ביקשו שוב ושוב לראות איך יתוכנן המתחם בצורה המיטבית, עם סנכרון מלא לרכבת הקלה ותוכניות התחדשות עירונית נוספות בסביבה".
החלופה הנוכחית מציעה בינוי של שני מגדלים בגובה של 38  קומות ושני מבנים נוספים בני 17 קומות. "תכנון זה נערך בהתאם למדיניות התכנון ההולכת ונשנית של גורמי התכנון לבינוי גבוה מחד ויצירת שטחי ציבור ושטחים פתוחים מאידך, כך שניצול הקרקע מיטבי", מוסיף מאירוביץ'.
לדבריו, "כיום אנו עדיין בעיצומו של ההליך לקידום הפרויקט אך אפשר לציין בסיפוק את הדרך הארוכה שעברנו עד כה, מגיבוש המתחם, ועד לחלופה הנוכחית שאושרה בוועדה, הנוטלת חלק משמעותי מהתחדשות קטמונים כולה".

עוד בנושא

נשמח לדבר איתכם